Home Andra XSOLLA TAR BORT BARRIÄRER FÖR DIREKTDISTRIBUTION TILL KONSUMENTER MED INTEGRERAD FÖRÄLDRAKONTROLLSFUNKTION FÖR...

XSOLLA TAR BORT BARRIÄRER FÖR DIREKTDISTRIBUTION TILL KONSUMENTER MED INTEGRERAD FÖRÄLDRAKONTROLLSFUNKTION FÖR SPELUTVECKLARE

204
0

Xsolla utökar sin portfölj genom samarbeten med Privo, AppsFlyer och Crypto.com, och påbörjar japansk expansion med nytt Tokyo-kontor

LOS ANGELES —9 augusti, 2023   Xsolla, ett ledande globalt videospelshandelsföretag, har annonserat en rad strategiska partnerskap och en betydande expansion på den japanska marknaden, som en del av deras kvartalsvisa releasevecka. Bland dessa samarbeten finns partnerskapet med Privacy Vaults Online, Inc. (PRIVO), ledande inom integritets- och identitetshanteringslösningar för barn online. Samarbetet syftar till att stärka spelutvecklare genom att underlätta distributionsstrategier direkt till konsumenterna samtidigt som betalningssäkerhet och användarskydd maximeras. Dessutom har Xsolla ingått ett partnerskap med AppsFlyer, ett framstående B2B SaaS/marknadsföringsteknikföretag, för att sömlöst integrera plattformsoberoende datadrivna insikter. Xsolla har också gått samman med Crypto.com, en global kryptovalutaplattform, för att integrera Crypto.com:s kassalösning i Xsollas Pay Station-plattform. Sist men inte minst. Företagets expansionssatsningar sträcker sig långt bortom partnerskap, eftersom det etablerar en lokal närvaro i Japan, vilket bekräftar deras engagemang för att främja den blomstrande asiatiska spelmarknaden.

Xsolla, ett globalt videospelshandelsföretag, tillkännager partnerskap med Privacy Vaults Online, Inc. (PRIVO), ledande inom integritets- och identitetshanteringslösningar för barn online, för att göra det möjligt för spelutvecklare att driva distributionsstrategier direkt till konsumenterna och maximera betalningssäkerhet och användarskydd. Med lanseringen av funktionen föräldrakontroll kommer Xsollas utbud av lösningar att tillåta utvecklare att integrera en ytterligare nivå av verifiering för föräldrar, vilken traditionellt tillhandahålls av plattformar och marknadsplatser, för att säkerställa att säkra och kompatibla betalningar görs vid spel och försäljning direkt till konsumenter.

Medan vi upplever en betydande tillväxt inom videospel över hela världen, är kontinuerlig innovation och skapandet av säkra och roliga upplevelser för alla målgrupper avgörande – särskilt eftersom 71 procent av barn under 18 år spelar tv-spel. Med den etiska behandlingen av spelare i spetsen för den nya verifieringsuppgraderingen, kommer funktionen föräldrakontroll att ge spelutvecklare möjlighet att skapa en trygg och säker spelupplevelse för alla målgrupper, oavsett var de befinner sig eller vilken ålder de har.

Xsolla kommer att samarbeta med PRIVO i detta initiativ, för att fortsätta att ta bort hinder för spelskapare och utvecklare när de skapar strategier för att få kontakt med sin publik. Samtidigt som Merchant of Record kommer Xsolla att hjälpa utvecklare att följa COPPA, General Data Protection Regulation och andra trygghets- och säkerhetspolicyer, inklusive de som är specifikt för barn och minderåriga. Xsolla kommer också att möjliggöra skapandet av ett säkert och strömlinjeformat betalningsekosystem som fungerar sömlöst med deras utbud av tjänster och lösningar som Xsolla Pay Station, Web Shop, Game Sales och andra. Detta kommer att tillåta utvecklare att fokusera på att skapa exceptionellt och engagerande spelande samtidigt som de upprätthåller de högsta standarderna för trygghet, säkerhet och integritetsskydd för sina spelare över hela världen.

Föräldrakontroll tillåter föräldrar att hantera sitt barns tillgång till digitala betalningar och skydda familjer från obehörig åtkomst och köp. Det minskar potentiella tvister och återbetalningsförfrågningar genom att förbättra köptrovärdigheten och säkerheten. Denna lösning främjar en barnvänlig användarupplevelse, innehåller föräldraverifiering och utrustar föräldrar med möjligheten att reglera sina barns digitala transaktioner efter behov.

“På Xsolla sträcker sig vårt engagemang bortom att förbättra spelupplevelsen; vi är lika engagerade i att främja konstruktiv transformation när branschen ständigt expanderar”, säger Anton Zelenin, Chief Product Officer, Fintech på Xsolla. “Vårt samarbete med PRIVO understryker vårt engagemang i att stärka säkerheten för videospelshandel för utvecklare och kreatörer, genom att ta stora steg för att skydda och stärka föräldrar och unga spelare över hela världen.”

“PRIVO välkomnar de åtgärder som Xsolla genomför för att ge föräldrar kontroll över onlinebetalningar samtidigt som barnen kan leka och engagera sig online”, säger Denise G. Tayloe, VD för PRIVO. “Sekretessskydd för barn och öppenhet angående föräldrars onlineutgiftsvanor är allt viktigare för att bygga förtroende.”

Funktionen föräldrakontroll kommer att integreras i Xsollas svit av produkter och lösningar under senare delen av detta år. Den här funktionen kommer att presenteras och demonstreras på Gamescom 2023 vilken går av stapeln  i augusti.

För att lära dig mer om Xsolla Parent Control, besök: xsolla.pro/föräldrakontroll 

Xsolla Goes Local i Japan

Xsolla, ett globalt videospelshandelsföretag, tillkännager sin expansion till Japan genom att öppna ett lokalt kontor i Tokyo som en del av sin pågående strävan att föra innovativa tjänster till nya marknader.

Detta strategiska drag illustrerar Xsollas engagemang för att främja regionala partnerskap som gynnar dess globala nätverk. Det understryker också Xsollas pågående engagemang för tillväxten av den asiatiska spelindustrin, vilken bygger på dess etablerade närvaro i Kina, Korea och Malaysia. Genom att öppna ett nytt kontor i Tokyo välkomnar Xsolla lokala branschexperter att betjäna sin växande kundbas i Japan, anpassa sina produkter och lösningar för japanska utvecklare och skapa lokala partnerskap för att förbättra sitt tjänsteutbud på en av världens främsta spelmarknader.

“På Xsolla ligger vårt engagemang i att hjälpa spelutvecklarnas framgång genom skräddarsydda lösningar för deras unika behov. Vi är angelägna om att välkomna nya teammedlemmar som kommer att ge lokal support till våra partners här i Japan”, säger Chris Hewish, VD för Xsolla . “Vår expansion till Tokyo är ett viktigt landmärke i vårt pågående uppdrag att leverera en helt lokaliserad tjänst som tillhandahåller en heltäckande lösning som möter de olika behoven hos våra partners över hela världen.”

Xsollas all-inclusive betalningslösning, komplett med lokala betalningspartnerskap, skatter och regulatorisk kunskap och support, kommer att erbjuda internationella spelutvecklare ett sätt att utöka sin räckvidd till den japanska marknaden och samtidigt hjälpa lokala japanska utvecklare att skala upp sin verksamhet globalt.

För mer information om Xsolla Japan, besök: xsolla.pro/japan-expansion

Xsolla, ett globalt videospelshandelsföretag,och den globala kryptovalutaplattformen Crypto.com har tillkännagett ett partnerskap för integrationen av Crypto.com:s kassalösning på Xsollas Pay Station-plattform.

Denna transformativa integration av Crypto.com Pay representerar ett betydande framsteg inom spelindustrin och skapar nya möjligheter för spelutvecklare och spelare, vilket gör det möjligt för dem att acceptera kryptovalutabetalningar och effektivisera transaktioner på ett användarvänligt och säkert sätt för en universellt förbättrad upplevelse. Denna centrala uppdatering vidgar horisonten för digitala betalningsmetoder och erbjuder spelare flera olika och föredragna transaktionsalternativ i digitala och metaverse-miljöer. Detta samarbete markerar också ett viktigt steg för Crypto.com för att bygga sin närvaro och nätverk inom spelindustrin.

“Det finns en betydande potential i konvergensen av spel och Web3”, säger Eric Anziani, VD och Chief Operating Officer för Crypto.com. “Genom att samarbeta med en global spelledare som Xsolla och utnyttja våra respektive tillgångar och expertis, hjälper vi till att göra den potentialen till verklighet – vilket ger utvecklare, utgivare och spelare ett sömlöst sätt att engagera sig och skapa värde i kryptoekonomin.”

Xsollas betalstation, som underlättar köp i spel över 200+ regioner och länder med hjälp av en mängd olika kompatibla betalningsleverantörer, förbättrar sin tjänst med integrationen av Crypto.com Pay. Denna kommande utveckling lovar att utöka räckvidden för utvecklare och utgivare, vilket gör det möjligt för dem att engagera en mer mångsidig spelarbas och utnyttja nya, dynamiska marknader och intäktsströmmar.

“Vi är glada över detta partnerskap med Crypto.com och den betydande integrationen av Crypto.com Pay i vår Pay Station-plattform. Spelindustrin utvecklas snabbt, och vi måste anpassa oss för att möta dessa förändringar. Integreringen av kryptovalutor som en form av betalning erbjuder spelutvecklare och spelare en innovativ betalningslösning som är i linje med den globala förändringen mot digitala valutor, säger Chris Hewish, VD för Xsolla. “Vårt samarbete med Crypto.com markerar ett avgörande ögonblick för spelindustrin och banar väg för ett mer inkluderande och säkert spelekosystem.”

“Vi är oerhört glada över att ta detta första steg med Xsolla som en del av ett bredare samarbetsinitiativ i Korea och på global nivå”, säger Patrick Yoon, General Manager för Crypto.com Korea. “Vi ser fram emot att fortsätta arbeta med Xsolla för att utveckla och främja betalningsekosystem och antagande av digitala tillgångar.”

För mer information om Crypto.com betal- och betalstation, besök: xsolla.pro/cryptocom 

Partnerskap med AppsFlyer

Xsolla, ett globalt videospelshandelsföretag, tillkännager partnerskap med AppsFlyer, ett ledande B2B SaaS/marknadsteknikföretag.

Eftersom spelindustrin fortsätter att ledas av mobila intäkter, ger Xsollas tillägg av AppsFlyer till deras webbshop-tjänster mätning över plattformar för att göra det möjligt för utvecklare att få värdefulla spelarinsikter, uppskatta webbshop- och marknadsföringseffektivitet och öka säljkanalens prestanda på webben. Denna integration gör att spelutvecklare kan samla in och analysera användarbeteende och interaktioner på webben och inuti spelet, och sedan jämföra statistik och få värdefulla insikter, allt genom lättanvända instrumentpaneler.

“Detta partnerskap med Xsolla lovar att höja mätprecisionen, möjliggöra användarsegmentering och främja en djupare förståelse av kundflöde, beteende och engagemang”, säger Brian Murphy, AppsFlyer Head of Gaming. “Både AppsFlyer och Xsolla bryr sig mycket om att leverera bästa möjliga användarupplevelse och mätmöjligheter till marknadsförare, och detta partnerskap kommer att göra det möjligt för dem att ha större kontroll över sina intäktsstrategier, budgetar och kampanjinsikter.”

Ett framträdande inslag i detta samarbete är att det inte bara ger användarna av AppsFlyer, som främst används för mobilanalys, möjligheten att spåra spelares data på webben utan också syftar till att öka effektiviteten och ge bättre kontroll över data för dem som strävar efter att optimera och förstå sin digitala kundresa. Med framtida integrationssteg i sikte kan utvecklare bygga instrumentpaneler över plattformar för att jämföra mätvärden och extrahera värdefulla insikter. Dessa ansträngningar kommer som en del av Xsolla och AppsFlyers uppdrag att hjälpa mobilspelsutvecklare genom att erbjuda en enhetlig plattformsoberoende – PC, webb och app – lösning som möjliggör mätning över alla marknadsföringskontaktpunkter och underlättar analysen av kundresor och aktiviteter.

AppsFlyer är ett SaaS-företag för B2B-mätning som ger varumärken möjlighet att visa affärseffekten av sina marknadsföringsinitiativ och fatta djärvare beslut med större självförtroende, tack vare dess opartiska data och handlingsbara insikter. Apputvecklare och marknadsförare använder AppsFlyer för att förstå användarbeteende bättre och optimera marknadsföringskampanjer för sina spel.

“Vi är glada över att kunna tillkännage vårt partnerskap med AppsFlyer. Det är ett viktigt steg framåt i vårt pågående stöd till mobilspelsutvecklare”, säger Chris Hewish, VD för Xsolla. “Mobilsektorn fortsätter att driva globala spelintäkter och tillväxt. Kombinationen av Xsollas Web Shop-lösning och AppsFlyer låser upp en mängd datadrivna insikter om spelarbeteende och engagemang, webbshop- och marknadsföringseffektivitet och webbförsäljningskanalprestanda.”

För mer information om Xsolla Web Shop, besök: xsolla.pro/appsflyer 

Om Xsolla

Xsolla är ett globalt videospelshandelsföretag med en robust och kraftfull uppsättning verktyg och tjänster designade speciellt för videospelsindustrin. Sedan starten 2005 har Xsolla hjälpt tusentals spelutvecklare och utgivare av alla storlekar att finansiera, marknadsföra, lansera och tjäna pengar på sina spel globalt och på flera plattformar. Som en innovativ ledare inom spelhandel är Xsollas uppdrag att lösa den inneboende komplexiteten i global distribution, marknadsföring och intäktsgenerering för att hjälpa våra partners att nå fler geografier, generera mer intäkter och skapa relationer med spelare över hela världen. Huvudkontoret är beläget i Los Angeles, Kalifornien, med kontor i Berlin, Seoul, Peking, Kuala Lumpur, Tokyo och städer runt om i världen, Xsolla stöder stora speltitlar som Valve, Twitch, Roblox, Ubisoft, Epic Games, Take-Two, KRAFTON, Nexters, NetEase, Playstudios, Playrix, miHoYo och mer.

För ytterligare information och för att lära dig mer, besök: xsolla.com

Om PRIVO

PRIVO är den första och ledande globala branschexperten inom barns onlineintegritet och hantering av delegerat samtycke. Som FTC-godkänd COPPA Safe Harbor sedan 2004, vilka certifierar hundratals appar, webbplatser och spel som är topppresterande och välkända barnmärken, har PRIVO utvecklat sekretesslösningar för att erbjuda positiva, transparenta och säkra onlinerelationer mellan företag, familjer och skolor . PRIVO:s Kids Privacy Assured-program hjälper företag att navigera i online sekretesslandskapet inklusive COPPA, GDPR kids & the Children’s Codes, utöver att erbjuda kompatibla integritetsteknologilösningar som inkluderar ungdomsregistrering, åldersverifiering, föräldrarnas samtycke och kontohantering.

För ytterligare information och för att lära dig mer, besök: privo.com

Om Crypto.com

Grundades 2016,Crypto.com betros av mer än 80 miljoner kunder över hela världen och är branschledande inom regelefterlevnad, säkerhet och integritet. Vår vision är enkel: Kryptovaluta i varje plånbok™.Crypto.com har åtagit sig att påskynda antagandet av kryptovaluta genom innovation och ge nästa generations byggare, kreatörer och entreprenörer möjlighet att utveckla ett mer rättvist och mer rättvist digitalt ekosystem.

Om AppsFlyer

AppsFlyer hjälper varumärken att göra bra val för sin verksamhet och sina kunder med sin avancerade mätning, dataanalys, djuplänkning, engagemang, bedrägeriskydd, data clean-rum och integritetsbevarande teknologier. Byggd på idén att varumärken kan öka kundernas integritet samtidigt som de ger exceptionella upplevelser, ger AppsFlyer tusentals kreatörer och 10 000+ teknikpartners möjlighet att skapa bättre, mer meningsfulla kundrelationer.

För ytterligare information och för att lära dig mer, besök: appsflyer.com

###

Mediakontakt

Derrick Stembridge
Global Director of Public Relations, Xsolla

d.stembridge@xsolla.com

Previous articleAmazons position på marknaden ifrågasätts ur ett konkurrensperspektiv
Next articleFacebook och Instagram planerar att debitera EU-användare för service utan annonser